Viime vuonna ennen kesälomaa etsin itelleni hemmotteluhoitoa, jotta pääsisin laskeutumaan lomalle pehmeästi. Etsin hoitolaa kotini läheltä ja löysinkin ihanan Holidei-kauneushoitolan. Tuolloin hoitolayrittäjä Lindan kalenteri oli täynnä ja päädyin toisaalle hoitoon. Tiemme kuitenkin kohtasivat jo syksyllä, kun Linda varasi multa ajan perhekuvaukseen. Siitä alkoi meidän yhteinen taival.
Kävin tuon kuvauksen jälkeen Lindalla ihanassa hoidossa ja näin Holidei-kauneushoitolan livenä. Mikä ihana fiilis ja niin lämmin vastaanotto! Linda on tehnyt Holideistä lomailijan keitaan. Kuin olisi tullut etelän lomakohteeseen! Pehmeitä ruskean sävyjä, sileää rantahiekkaa, simpukoita ja vehreää vihreää. Ihana ja inspiroiva kohde!
Näiden kohtaamisten jälkeen ollaankin Lindan kanssa viestitelty ja seurattu toistemme tekemisiä instagramissa. Olin haaveillut brändikuvauksesta Lindan luona Holideissä ja alkuvuodesta pääsinkin sitten tämän yrityskuvauksen myös toteuttamaan! Tiesin, että tästä tulee kattava kuvapankki Lindan käyttöön!
Kuvaussuunnittelua tehtiin viestien välityksellä ja mulla olikin todella selkeät sävelet, että minkälaista kuvamateriaalia haluan kohteesta tuottaa. Suunnittelu oli helppoa, kun olin itse käynyt Holideissä ja seurannut Lindan juttuja jo hyvän tovin instan välityksellä. Lisäksi kyselin Lindan toiveita ja esimerkiksi yrityksen arvoja, jotta nämä voidaan myös huomioida brändikuvauksissa. Kuvaussuunnitelmaan kertyi noin 20 kuvausideaa ennen kuvausta ja siinä olikin hyvä lähtökohta kuvapankin rakentamiselle.
Kuvauspäivänä meillä olikin sitten selkeät sävelet, että mistä aloitamme. Myös sen takia kuvaussuunnitelma on tärkeä, että on joku runko, minkä mukaan edetä brändikuvauksissa. Aloitimme Lindan omista kuvista eli otimme hänestä muutamia profiilikuvia sekä kuvia työn touhussa ja työvälineiden kanssa. Lisäksi kuvasin tiloja ja tuotteita. Yhtenä todella tärkeänä osana olivat fiiliskuvat Holideistä. Näillä luodaan brändimielikuvaa potentiaalisille asiakkaille.
Ajallisesti me ylitettiin Lindan kanssa suunniteltu kuvausaika. Inspiraation iskiessä näin voi käydä. 😀 Me tosin juteltiin paljon yrittäjyydestä ja kaikesta muustakin. Toisen yrittäjän kanssa on aina mukava pallotella ajatuksia ja koen, että se on osa tätä brändikuvausta myös.
Kuvauksen jälkeen toimitin 60 kuvan kuvapankin Lindalle. 20 kuvausidean lista kasvoi kuvauspäivän aikana inspiroivan yhteistyön ja ympäristön eli Holidei-kauneushoitolan ansiosta. Toki kuvamäärää kasvatti myös se, että samasta kohteesta saatoin ottaa sekä pysty- että vaakakuvan, jotta kuvien käyttö markkinoinnissa olisi mahdollisimman helppoa.
Holidei-brändikuvauksen jälkeen onkin ollut todella hieno seurata Lindan instagram-päivityksiä, kun siellä vilisee tuttuja kuvia. Linda itse kommentoi kuvauksen jälkeisiä fiiliksiä näin: ”Ammattilaisen ottamat kuvat on helpottanut huomattavasti somen tekemistä. Niitä on ollut ihan super kiva käyttää, kun tietää, että niissä on yhtenäinen ilme ja sait kiteytettyä niihin just sitä Holidein tunnelmaa.” Jes, tuossapa olikin tiivistettynä brändikuvauksen tarkoitus.
Kiitos Linda ja Holidei ihanista brändikuvauksista! <3
Ps. Tsekkaa Holidein insta-tili ja varaa oma miniloma Lindan käsittelyyn.
Ps. Jos sulla on ajatuksissa brändikuvaus tai oma kuvapankki, niin laita viestiä! Tehdään juuri sun yritykselle sopivat suunnitelmat. Kerron mielelläni lisää!