Värimaailma brändäyksen tukena myös yrityskuvauksessa

Kuluvan vuoden aikana oon miettinyt paljon yritykseni värimaailmaa. Mulla ei ole ollut selkeitä tarkasti määriteltyjä brändivärejä ja aloinkin kaipaamaan niitä viestinnän tueksi. Kuinka helppoa olisikaan tehdä uutiskirjeitä tai vaikkapa päivittää lahjakortti-pohjaan oikeat tarkoin harkitut värit. Tuumasta toimeen siis!

Mun lempiväri on vaaleanpunainen. Se on ollut pitkään, joten oli sanomattakin selvää, että se on jatkossakin yritykseni väri. Mutta mikä vaaleanpunainen, kun sävyjä on tuhansia! Ei liian kylmää, mutta ei tunkkaisen lämmintäkään. Mistä löydän kultaisen keskitien?

Sitten silmiini osuu täydellinen värikombo, kun katselen olkkarin sohvalta ulos. Kauniit syyshortensiat suurikokoinen tuija takanaan. Vihreä ja tuo ihana vaaleanpunainen!

Halusin värien kuvaavan myös arvojani. En mitenkään sanatarkasti tai kaikkia niitä, mutta edes jotain. Vapaus on arvoistani tärkein ja kuvastakoon valkoinen sitä. Petra Vii -logoni nähdään useimmiten valkoisena (tai mustana). Vihreä kuvaa luontoa ja vaaleanpunainen pehmeyttä sekä positiivisuutta, mutta myös leikkimielisyyttä, joka kulkee aina mukanani.

Halusin testata tätä värikomboa myös studiolla, kun studiolla oli sopivasti vaaleanpunainen ja vihreä taustakartonki. Tässä kuvassa nuo brändivärit eivät ole vielä tismalleen oikeat, mutta tarpeeksi sinne päin. 

Yrityskuvauksessa on hyvä huomioida yrityksen brändivärit tai värimaailmaa. Aina värien ei tarvitse olla näin hallitsevassa roolissa, kuten tässä mun kuvassa, vaan ne voivat näkyä hillitymminkin. Sopivan sävyinen paita tai pilkahdus väriä kaulakorussa. Kenties! Ideoidaan yhdessä, miten voidaan tuoda sun brändivärit kuviin!

 

Please follow and like us:
Pin Share